עוד פעילויות דינוזאורים

אף פעם לא חשבתי שאני אדע כל כך הרבה על דינוזאורים, אבל בבית חובב דינוזאורים כמו שלנו, הרגלי האכילה על סטגוזאור הוא נושא שיחה שגרתי. בדרך כלל הדינוזאורים באים בעדיפות שנייה אחרי גיבורי העל, אבל השבוע האחרון היה מלא דינוזאורים במיוחד. הכול התחיל בשבת בבוקר, כבדרך שני מבוגרים שעובדים משרות מלאות, זהו היום היחידי שאנחנו מייחלים ליקיצה טבעית. כשהקטן מתעורר ומסתפח למיטה שלנו, אנחנו באוטומטיות שולפים את השלט של הטלוויזיה ומנסים לגנוב עוד איזה חצי שעה  של שינה.  השבת, כמו בקודמותיה, האצבע לחצה, העין נסגרה, וכאן זה יכול היה להמשיך לשינה מתוקה ונטולת הפרעות, אך בטלוויזיה הקרינו את התוכנית "דינו דן" – סדרה לימודית שמתמקדת בחקר חיי הדינוזאורים,  שהם למעשה החברים הדמיוניים של הילד דן.

ומה שהעין הפקוחה היחידה שלי רואה בדינו-דן גורם לי לפקוח גם את השנייה, להתיישב, מרותקת לגמרי במעלליו של דן וצופה בפתרון המתוק שמצא כשרצה להתקרב לדינוזאורים הדמיוניים בדינו- דן – תחפושת דינוזאורים שעשויה כולה מקרטון.

זהו, לא היה צריך יותר מזה כדי שאזנק מהמיטה כמו טירקס מצוי, אעיר את המנמנמים, אשלוף קרטונים, ואחפש כיוונים. אמנם אני בוגרת קורס בניית רהיט מקרטון בקורס של אנג'לה' אבל עשיתי אותו בחודש תשיעי והיא כל כך ריחמה עלי שהיא עזרה לי כל כך ורוב הזיכרונות שלי מהקורס מסתכמים בחיפוש אחר כיסא (לא לבנות, לשבת !).

אז תחפושת כזאת כמו של דן לא מצאנו, אבל מה שכן מצאנו זה דרקון מקרטון שמאוד דומה לדינוזאור וזה בהחלט הספיק.

את ההדרכה המפורטת והמצוינת מצאנו כאן. תראו איך יצא –

שלב הצביעה:

שלב השאגה:

מה עוד?

  • מצאנו בספרייה ספר דינוזאורים נהדר שנקרא "דינוזאורים בגן עדן"  ספר חכם ומלא הומור שמנסה להתחקות אחרי הגורמים שהובילו להיעלמותם, ועל הדרך ובתבונה ורוך, מספר את סיפור הבריאה, וגם  ואולי לפני הכול – מעביר מסר סביבתי התנהגותי  חשוב מאין כמותו.
  • בשיטוטים ברשת מצאנו לומדה משגעת של האתר "האי של אלפי" שעוסקת בחקירת דינוזארים, הלומדה אינטראקטיבית וחינמית לגמרי, הנה היא כאן.
  • פיסלנו דמויות של דינוזאורים מפלסטלינה, קישור לספרים יש בפוסט חגיגת פלסטלינה. והנה כאן פיסלנו את טירקס וכרמל עצוב כי הוא חושב שלא יצא לו כל כך יפה, וזה המקום לצאת נגד האמירה "איזה יפה"  – הכה ריקנית שאנחנו שולפים מהמותן כל פעם שמראים לנו איזה יצירה חדשה מהגן, כל כך הרבה מחסומי יצירה היו לי וגם לו, בגלל הפחד הזה שלא יצא יפה.

אז מה כן כדאי ? לשבח על העבודה הנפלאה, הריכוז, פיזור הצבעים על הדף, בחירת הצבעים וכולי…

במקרה הנ"ל פשוט חרבתי את כל ערמת הפלסטלינה שבנינו והמשכנו לשחק עם הדינוזאורים המעוכים. תוך מנטרות חוזרות ונשנות על כך שמה שחשוב זה העשייה, הלמידה וההנאה.

(נורא הזכיר לי את המנדלות המדהימות של הנזירים הטיבטים שאחרי שהם עובדים עליהן במשך חודשים. הם פשוט הורסים אותם בהינף יד כדי לזכור שהכול זמני, הזדמן לי להיות במנזר טיבטי בהודו בזמן  ההריסה ובגלל האופי המערבי שלי כמעט הגנתי בגופי על המנדלה היפהפיה, אבל אחרי שמשחררים יש מן תחושת זיכוך שמאבדת במעט את הצורך הזה להיות בשליטה.)

  • נסענו במיוחד למיני ישראל שהבטיח לנו שבת של דינוזאורים, שלל סדנאות והפעלות, וחוקר דינוזאורים שעונה על שאלות. אבל לאכזבתנו במתחם הפעילות היה מין בור קטן ועזוב עם מעט עצמות, וההפעלות היו חסרות ולא מעשירות.

  • אגב הבלוג הזה הוקם בעקבות הצגת ילדים שנסענו לצפות בה (עלילה מתוך ספר אהוב), יצאנו מההצגה עם כזאת תחושת עלבון שהתחלנו לברור היטב  את המוץ מהתבן, קל וחומר שהמחירים כל כך בשמיים, ההצגה חסרת התוכן עלתה 70 ש"ח לאדם, והסיור במיני ישראל עלה 80 ש"ח למבוגר ו30 לילד !!!

אז פיצינו את עצמנו בבובת סטגוזאור שווה ! (תפורה מלבד)

והנה הדינודן שלנו :

ותמונה תפורה לחדר:

והנה גם בובות שתפרתי להילי:

לעוד שלל חוויות דינוזאוריות לכולנו !

אגב, יש לי אתר חדש ואתם ממש מוזמנים לבקר בו

http://www.yamabarkaee.com/

ימה


28 מחשבות על “עוד פעילויות דינוזאורים

  1. בלוג מדליק

    תחפושת חבלז וגם תודה על הפירגון – אבל כל הכבדו לך – אמא על ההשקעה!!!

    מקסים!!!!

    אהבתי

  2. זה נראה כאילו הדינוזאורים לא נכחדו מהעולם, איזה כיף לדעת שאפשר למצוא כ"כ הרבה דברים יצירתיים!
    כל הכבוד ימה- את נותנת השראה לכל חסרי המעוף 🙂

    אהבתי

  3. מגניב! אני אפילו לא צריכה גירסה לבנות כי הבנות שלי משוגעות על דינוזאורים…אני צריכה למצוא חנות שאפשר לפשוט עליה כי נצטרך המון קרטון. ועכשיו נשיר! שבת בבוקר יום יפה….אמא שותה המון קפה וגם יצירה עם המון קרטון המון קרטון… (אני ממש מפגרת אבל לפחות זה מצחיק את הבנות..)

    אהבתי

  4. נעמי!!! אני מטורפת עלייך והיה כייף במיוחד בסדנת קרטון כי זה היה איתך ! ויאללה תעלי פה פוסט אורח הגיע הזמן שכולם יראו איזה מוכשרת את !!

    אהבתי

    1. היי בייבי בקצב כזה אני עוברת לגדרה ומציעה לך נישואין !!
      לכבוד יהיה לי להתארח בבלוג המהמם שלך מתישהו בקרוב לצערי איבדו את המשחק דרקון של ענבר בביה"ס ואפילו לא הספקנו לצלם ..בית ספר זה כזה מקום…אבל זה כבר לבלוג מחאה אחר.

      אהבתי

      1. טוב בימים אלו אני שוקדת על פוסט לילה – מפלצות ושאר יצורי לילה אז את מוזמנת להביא משו 🙂

        אהבתי

  5. את מבינה שקיבלתי את הבלוג הזה בכלל בהמלצה ממישהו, וחשבתי איזה אדיר זה שיש פה רעיונות מעולים ליום הולדת דינוזאורים, ופתאום קלטתי שבכלל האמא היא את. ענק! איזה כיף של בלוג.

    אהבתי

    1. אההה ! אורית גידלי הגיבה לי בבלוג, איזה כבוד ! לפחות כמו כשיעל קיפודים מגיבה לה 🙂 איזה כייף שאת כאן ! ואני מקווה שזיהית לפי התודה הענקית והקישור לבלוג שלך שיש בפוסט גיבורי על.
      (ותמשיכי לעקוב כי עוד יגיע הפוסט שיתייחס לספר המדהים שלך)

      אהבתי

  6. פוסט מעולה.
    ממש ממש פוסט מעולה שמדרבן לעשיה.
    יש מצב שאפילו אעשה איזה תחפושת דינוזאור.
    שוב, פוסט ממש ממש ממש מלהיב

    אהבתי

    1. ראיתן שמגיעה תערוכה של דגמי דינוזאורים לת"א בסוף יולי? נקרא עידן הדינוזאורים…נראה לי שזה בול בשבילכן!

      אהבתי

  7. את רצינית ? התגובות שלך הן לחם ומים עבורי, לא אל תפסיקי, אני כל כך נהנית מהקישורים המדהימים והחיבה המשותפת שלנו לזנים נכחדים. אגב את יודעת שביולי מגיעה לארץ תערוכת הדינוזאורים ?…

    אהבתי

כתיבת תגובה