התהום שגידלה את הריקוד

יהודה עמיחי כתב "המדבר מראה למסתכלים בו

המשפט הזה נלחש לי מתוך עצמי כמעט בכל יום

להגיע לארץ זרה זה כמו להגיע לחלל ריק, מדבר שהוא מראה

   כל הפיסות והרסיסים מרכיבים את היותנו אנו

נשארים מאחור

והריקוד מתחיל מחדש

כמו מתוך תהום

unnamed (28)

חודשים ארוכים

  המפגש הזה החסר, עם הריק, מוליד

תנועות חדשות, מגושמות,

 וחיפוש נואש אחרי הדברים שיזכירו קצת ממה שהיית

…וגם ממה שהיכרת

…ונאחזים בזה בכל הכוח

unnamed (14)

אני כותבת על זה כל יום במחברת השירים שלי

וגם מציירת את זה

נשפכת את תוך המילים והצבעים

f4762a8a-9ea8-478d-94d5-7a61d7dca40d

אני כותבת על המרחקים

ועל כאב הגעגועים הנישא ברוח

ועל הריחות שהגוף שומר לימים ארוכים של שלג

ומחזירים אותך הביתה לרגעים של חסד

אני כותבת על הרגעים היפים

ועל אלו החולפים

unnamed (17)

על העולם שממשיך לפעול את פעולתו

ועלי

ועל הקול הפנימי הצלול הזה שנולד מתוכי

מתוך כל החלקים המפורקים

Walls tarring apart

זה מרגיש

קצת כמו להסתכל על רקדן מתנועע על במה גדולה

על יצירת אומנות בגלריה רחבה ידיים

unnamed (30)

ועל עצמנו ניבטים מתוך עיניים של אחרים

unnamed (26)

ומה שאבד עדיין כאן, מהדהד

unnamed (35)

אני מסתכלת על העולם

והעולם מסתכל עלי

-ואני כותבת

וישנה גם עלטת הלילה"

ופרפרים שנלכדים ברשת אור

אני אוחזת בהם, בחלומות האלו,

מקלפת מהם את הדברים הבלתי נראים.

וישנם עוד דברים שאני רוצה להתגעגע אליהם

כמו הכאב בזיכרון מנח השמש על עורפי

אני מתאבלת על השכחה

מה אפשר לומר מול המרחק.

 

החלל נועץ בי שיניו

אני מתמזגת איתו

בכל תנועות האהבה.

unnamed (36)

ימה

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

שם הפוסט מתוך השיר הנהדר הזה

נעל קפואה ורגל של שולחן"
והריקוד הנערץ שלהן, והתהום
שגידלה את הריקוד
ורעדה איתו
ואייתה את שמו מבלי לשגות
וליטפה אותו
והסגירה אותו לידי."

(חזי לסקלי, "מחול עשרים ושמונה" מתוך הספר "באר חלב באמצע עיר")


4 מחשבות על “התהום שגידלה את הריקוד

להשאיר תגובה

